Tudatosan a konyhában is

Fülöp Lili, dietetikus

Fülöp Lili, dietetikus

Reform kakaós csiga

Hozzáadott cukortól mentes, opcionálisan tejmentes és vegán

2020. április 02. - fuloplili

img_20200401_094604_950.jpg

Egyszerű, pillanatok alatt elkészülő csiguszokat hoztam Nektek. Nagyon régi receptem, nem is értem, eddig miért nem töltöttem fel. :)
Hozzávalók 19-20 db (35-40 grammos) kis csigához:
  • 200 g túró (nekem félzsíros volt itthon) - vegán változatban főtt kölessel, tejmentes változatban totuval próbálkozzatok
  • 200 g liszt (én tönköly, zab és búzalisztet használtam) - gluténmentes változatban használj csak gm zablisztet
  • 7 g sütőpor
  • 100 g almapüré - ha édesebbre vágysz cukor vagy édesítő (én még egy pici nádcukrot csempésztem bele)
  • 30 g olaj
  • 50 g növényi vagy hagyományos tej
A fenti alapanyagokat összekeverem, a túrót, ha kell előtte áttöröm. Ha egynemű masszát kaptam óvatosan kinyújtom (ha kell, egy picit alálisztezek) téglalap formára.
 
Töltelék:
  • 50 g almapüré
  • 1ek kakaópor
  • 1 ek fahéj
  • Vanília
 
Az almapürébe keverjük a kakaót és/vagy a fahéjat (én kevertem a kettőt) + a vaníliát, és megkenjük vele a kinyújtott lapunkat. Ha Te több töltelékkel szereted, duplázd a mennyiséget!
Feltekerjük és körülbelül 2 cm darabokat vágunk le belőle. A levágott tekercseket sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük. 180 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt meg is sülnek!
1 darab csiga energia- és tápanyagtartalma:

86 kcal, 2,5 g zsír, 12 g szénhidrát és 3,5 g fehérje

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatosdietetikus.blog.hu/api/trackback/id/tr5715583822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása